Schnauzerflickorna

Alla inlägg den 14 september 2012

Av Libby, Cara o Gizza - 14 september 2012 10:24


Jag, Libby, har varit till veterinären. Under några dagar har jag ibland haltat till, oftast när jag varit utomhus. Matte har klämt och tittat på benet, foten och mina tår men jag har inte reagerat. Häromdagen reagerade jag ordentligt när hon tryckte på en av mina tår.



Därför bokades ett besök in till djurkliniken. Veterinären rakade tån och upptäckte vad som var fel. En infektion vid klofästet och var då tyvärr tvungen att ta bort klon. Förmodligen har jag haft ett litet sår på tån som blivit infekterat. Minns att en människa, inte matte, trampade på min fot tidigare och kanske skadan uppkom då.


 

Nu väntar medicinering, såromläggning och krage en tid framöver. Naturligtvis blir jag lite extra ompysslad med klapp och kel.   

 

Varken jag eller övriga familjen uppskattar kragen som slår i eller fastnar i ett stols/bordsben eller ännu värre slår in i mattes knän. Nu hoppas vi att det läker bra men det tar tid innan en ny klo växer ut.





Presentation


Den här bloggen handlar om två schnauzrar, Libby och Cara, och en dvärgschnauzer, Gizza. Libby, är född 2000 och Cara är född 2005. Gizza, New Era´s Havanna, är född 2009.

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Gästbok

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards