Schnauzerflickorna

Direktlänk till inlägg 17 mars 2012

Roar oss så gott vi kan

Av Libby, Cara o Gizza - 17 mars 2012 10:39

Här hemma händer inte så mycket. Vår matte kan ännu inte köra bil p.g.a hennes  onda knä och vi roar oss så gott det går hemma på vår tomt. Nu har all snö försvunnit så matte har lättare att röra sig utomhus. Hon låter oss bl.a göra uppletande i en liten skogsbacke, på baksidan av vårt hus, vilket vi uppskattar. Nu har även ringduvorna anlänt och de brukar reta oss med att gå och picka i sig frön i vår närhet men så fort tillfälle ges så jagar vi iväg dem    vilket inte matte uppskattar. Vi letar även efter delikatesser som rådjuren lämnat efter sig när de hoppat över staketet in på vår sida.



I förrgår var det tolv år sedan jag, Libby, kom till familjen. På den tiden hade vi inte någon digitalkamera utan vi har endast pappersbilder från när jag var liten valp. Jag kan visa upp ett ungdomsporträttav mig och här ser vi att isen och snön låg kvar i slutet av mars 2005.



De här hundarna fanns i huset när jag kom som liten valp. Den lilla dvärgschnauzern, Cicca, som när bilden togs var drygt femton år. Schnauzern Hera var snart fjorton år.

Vi har fått information om att lilla Gizza  mår bra och  blir rundare om magen. Nu är det ca. tre veckor kvar till hon skall få sina små.




  
  
  
  
  
 
 
 



 
 
Ressu

Ressu

17 mars 2012 23:28

För det första önskar jag dig, Libby, många fina dagar, månader och år ännu tillsammans med din flock. Jag firar min hemkomst samma dag som du. Jag fick våffla med vispgrädde - vad fick du?

För det andra önskar jag er matte god bättring med knät.
Ha det gott - allihop!
Rolle hälsar.

http://ressuochrolle.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Mr Knodd & Co

18 mars 2012 10:14

Hallon Tjejer! Börjar med att Gratta dig till din "här bor jag dag"! Hehe... jag ser dig framför mig när du leker fånga duvan... En annan sak som jag tänker är, ni har riktigt tur ni! Även om er Tant är riktigt haltig, käppig och rusig mellan varven just nu - så tror vi på en snar bättring å tänk så mycket kul ni kan göra då!!! Ytterligare en sak som gör er extra speciella - ni har en egen reservdelsmänniska - det är det inte alla som har!!! Och... ett gäng små Gizzor på gång - det ska bli spännande att höra vad det är hon bär på... Jag väntar på rapport från er och vallådan. Tjing!

 
Hillevi

Hillevi

18 mars 2012 12:28

Grattis till tolvan, Libby! :) Roligt att se lite gamla bilder också - tänk vad mycket bökigare det var på den tiden med pappersbilder, men vilken förväntan (som snabbt oftast övergick till besvikelse) man kikade i postlådan med. Du och dina "systrar" blir ena riktiga åldringar allihop - ni måste ha ett mycket gott liv!

http://gyllensilver.wordpress.com

 
Åse

Åse

19 mars 2012 09:59

Krya på det onda knät ! Och Grattis på "flytta hem dagen "

http://www.schnauzeraxl.se

 
Ulla & skäggisarna

Ulla & skäggisarna

22 mars 2012 06:33

Med vad har hänt med ditt knä Margareta? Håller tummarna att du piggar på dig fort:)

http://www.schnauzermania.se

 
Ingen bild

Carina

22 mars 2012 11:34

Jahaja - här har vi följt och väntat på uppdateringar... på fel blogg sida, ni är ju så ombytliga :) !!!
Hoppas ni njuter av våren och kanske hittar ni en eller annan sork att fånga?!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Libby, Cara o Gizza - 16 januari 2015 17:45


       Libby 15 år             I dag fyller flockens "Grand old lady" 15 år. Vi är glada att hon finns med oss och att hon mår bra. Åldern tar ut sin rätt som nämnts tidigare men hon hänger med på promenader utan problem. På bilden är hon...

Av Libby, Cara o Gizza - 20 oktober 2014 10:18

En snabb och kort uppdatering men nog så viktig. Vår fina Cara fyllde i går nio år.         Grattis Cara på nioårsdagen         När vi ändå är i farten slänger vi in några nytagna bilder på  oss. Här är Gizza och Cara. Vi två leker ...

Av Libby, Cara o Gizza - 8 april 2014 19:21

     Vi har varit med på New Era´s  kennelpromenad, och det var 14 stycken dvärgschnauzrar och två schnauzrar, Libby o Cara, med denna gång. Ett mycket trevligt initiativ från Gizzas uppfödare, promenader som de har en gång i månaden på olika stä...

Av Libby, Cara o Gizza - 25 mars 2014 23:23

Nu har Gizza, efter att ha varit hemifrån i tio veckor, lämnat sina valpar på kennel New Era.     Hon blev ordentligt undersökt av Cara och Libby.       Cara har säkert saknat sin lekkamrat och det dröjde inte lång tid förrän de satte...

Av Libby, Cara o Gizza - 15 mars 2014 11:17

     I dag står krokusarna i blåst och snöblandat regn.     I går var vädret härligt och tvätten fick torka utomhus. Så skönt att bädda med friskt doftande sängkläder.        Veckan som varit har vi haft underbart väder. Varmt och ...

Presentation


Den här bloggen handlar om två schnauzrar, Libby och Cara, och en dvärgschnauzer, Gizza. Libby, är född 2000 och Cara är född 2005. Gizza, New Era´s Havanna, är född 2009.

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Gästbok

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Sök i bloggen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards